چالش ها انتخاب شده برای ششمین ماراتون برنامه نویسی:
پس از برگزاری جلسه بررسی های انجام شده توسط کمیته ارتباط با صنعت و کمیته علمی رویداد چالش های زیر انتخاب شدند.
اعضای کمیته ارتباط با صنعت شامل نمایندکان شرکت های زیر بود:
مجموعه کافه بازار، مجموعه علی بابا، مسابقه تلوزیونی برنده باش (شرکت افکار ایرانیان هوشمند،) بانک مسکن، شرکت راهکارهای همراه کارینا، مجموعه فناپ، شتابدهنده امید، مجموعه #780* ، سازمان فرا بورس ایران
1- گردشگری
- خدمات کاربردی برای گردشگری سلامت
2- فناوری مالی
- تامین مالی جمعی (Crowd Funding) پاداش محور و مشارکتی
- مدیریت مالی شخصی (هوشمندانه یا خودکا ر و یا بازی وار(
3- محتوا و تبلیغات
- شیوه های نوین تبلیغات “تعاملی” موبایلی
- تولید محتوای چند رسانه ای
- جمع سپاری در تولید محتوای چند رسانه ای با تاکید بر پایش، ارزش گذاری محتوا، ارزش گذاری تولید کننده
- تسهیل تولید محتوای چند رسانه ای
4- شخصی
- راهکارهای موبایلی برای ایجاد آرامش
- بازی با محوریت کشف علایق، آرزو ها و تمایلات فردی
روند برگزاری مسابقه:
مسابقه راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 15 شهریور ماه شروع شد و تا صبح روز شنبه 17 شهریور ماه ادامه داشت.
در کل مدت 48 ساعت تیم ها در محل مسابقه حضور داشتند و اجازه خروج از محیط دانشگاه را نداشتند.
صبح روز اول تیم های شرکت کننده در محل برگزاری رویداد حاضر شدند .
برای هر تیم یک میز مشخص شده بود و تیم ها پس از دریافت کارت ورود به سالن و تکمیل فرم های اولیه در محل مشخص شده مستقر شدند.
پس از تکمیل مراحل پذیرش تیم داوری رویداد به توضیح در مورد چالش ها و نکات داوری پرداخت و تیم ها سوالات خود را مطرح کردند.
پس از توجیح کامل تیم ها فرم های انتخاب ایده و جزییات طرح بین تیم ها توزیع شد. تیم ها تا ساعت 4 عصر وقت داشتند تا این فرم ها را تکمیل کرده و به تیم داوری تحویل دهند. تیم داوری با بررسی ایده تیم ها و با در نظر گرفتن اینکه ایده تکراری نبوده و قابلیت اجرا داشته باشد فرم ها را تایید کرده و تیم ها اجازه وارد شدن به مرحله بعد را دریافت میگردند.
بعد از دریافت مجوز ورود به مرحله بعدی، تیم ها مشغول اجرای طرح خود شده و تا ساعت 7 صبح روز شنبه وقت داشند تا ایده خود را به مرحله اولیه اجرا برسانند.
در کل این مدت تیم داوری و تیم مشاورین که عمدتا از حامیان رویداد بودند در محل برگزاری رویداد حضور داشته و علاوه بر نظارت بر عملکرد تیم ها به آنها مشاوره هم می دادند.
بدین ترتیب علاوه بر اینکه حامیان رویداد بر عملکرد تیم هایی که چالش های مورد نظرشان را انتخاب کردند نظارت میکردند، با بقیه افراد حاضر در مسابقه از نزدیک آشنا می شدند.
در کل مدت مسابقه کلیه امکانات رفاهی از قبیل صبحانه، نهار ، شام، نوشیدنی گرم، محل استراحت مجزا مخصوص آقایان و خانوم ها و … برای افراد آماده شده بود.
مرحله اول مسابقه صبح روز شنبه به پایان رسید و تیم ها جهت حضور در مرحله دوم و اختتامیه آماده شدند.
مسابقه با برنامه زمان بندی به شرح زیر انجام شد.
روز اول – پنجشنبه، 15 شهریور
|
شرح برنامه
|
زمان
|
پذیرش
|
8:30 الی 9:00
|
توضیحات اولیه و اعلام چالش های مسابقات
|
9:00 الی 9:30
|
انتخاب چالش و تدوین طرح جزئیات ایده
|
9:30 الی 13:00
|
پذیرایی نهار
|
13:00 الی 14:00
|
تحویل پروپوزال ها به تیم داوری
|
14:00 الی 16:00
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
16:00 الی 20:00
|
پذیرایی شام
|
20:00 الی 21:00
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
21:00 الی 24:00
|
روز دوم – جمعه 16 شهریور
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
00:00 الی 7:30
|
پذیرایی صبحانه
|
7:30 الی 8:30
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
8:30 الی 13:00
|
پذیرایی نهار
|
13:00 الی 14:00
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
14:00 الی 20:00
|
پذیرایی شام
|
20:00 الی 21:00
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
21:00 الی 24:00
|
روز سوم – شنبه 17 شهریور
|
فعالیت تیم های برنامه نویس
|
00:00 الی 7:30
|
پایان مسابقه
( راس ساعت 7:30 صبح )
استراحت و پذیرایی
|
7:30 الی 13:00
|
پذیرایی نهار
|
12:30 الی 13:30
|
مراسم اختتامیه، ارائه حضوری تیم های برتر، داوری نهایی و اهدای جوایز |
13:30 الی 17:00 |
تصاویر از روزهای مسابقه: